Kierowcy sezonu 2010

  1. Jenson Button
  2. Lewis Hamilton
  3. Michael Schumacher
  4. Nico Rosberg
  5. Sebastian Vettel
  6. Mark Webber
  7. Felipe Massa
  8. Fernando Alonso
  9. Rubens Barrichello
  10. Nico Hülkenberg
  11. Robert Kubica
  12. Witalij Pietrow
  13. Adrian Sutil
  14. Vitantonio Liuzzi

Rubens Barrichello Brazylijczyk jest najbardziej doświadczonym kierowcą w historii Formuły 1. W sezonie 2008 pobił rekord liczby startów, należący od 1993 r. do Riccardo Patrese. Włoch wystartował w 256 wyścigach Grand Prix, natomiast Barrichello u progu sezonu 2010 miał na koncie 284 starty.

Przez pierwsze siedem lat kariery Rubens startował w zespołach środka stawki – debiutował w 1993 r. w Jordanie, gdzie jeździł do 1996 r., a potem spędził trzy sezony w zespole Stewart. Udane występy w niezbyt szybkich samochodach przyniosły w końcu efekt w postaci awansu do czołowego zespołu, Ferrari. Jednak od początku było wiadomo, że Barrichello będzie grał drugie skrzypce we włoskiej ekipie, u boku Michaela Schumachera.

Brazylijczyk wzorowo spisywał się w roli drugiego kierowcy, a zdobywane przez niego punkty pomogły Scuderii Ferrari w zdobyciu pięciu kolejnych tytułów mistrzowskich wśród konstruktorów. Lider ekipy w tym samym czasie został pięć razy mistrzem świata wśród kierowców, a Barrichello zwyciężył w dziewięciu wyścigach i dwa razy uplasował się w punktacji za Schumacherem.

Polityka zespołu Ferrari doprowadzała czasami do kontrowersyjnych sytuacji, z Rubensem w roli głównej. Tak było chociażby podczas Grand Prix Austrii w 2002 r., kiedy tuż przed metą Brazylijczyk na wyraźne polecenie kierownictwa ekipy przepuścił Schumachera, oddając mu wygraną. Po tym incydencie Międzynarodowa Federacja Samochodowa oficjalnie zakazała podobnych praktyk, nazywanych w wyścigowym żargonie „team orders”, czyli „polecenia zespołu”.